Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Ιορδάνιας
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Ράλλυ Ιορδάνιας  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Ιορδάνιας:  Με μια ματιά…

Σχεδόν ένας μήνας έχει περάσει από το δεύτερο γύρο του WRC στο Μεξικό και πλέον οι πρωταγωνιστές του θεσμού είναι έτοιμοι για την 3η μάχη της χρονιάς, η οποία και θα διεξαχθεί στις ειδικές διαδρομές της Ιορδανίας! Παρόλα που ο αγώνας της Μέσης Ανατολής είναι χωμάτινος, οι επιφάνειες μοιάζουν πολύ λίγο με αυτές που συναντήσαμε πριν από μερικές εβδομάδες στη Λ. Αμερική. Στην τελευταία περίπτωση, οι περισσότερες από τις ειδικές ήταν τουλάχιστον 2.000 μέτρα πάνω από το επίπεδο της θάλασσας (κάτι που προκάλεσε τα όποια προβλήματα στους κινητήρες των αυτοκινήτων), ενώ στην Ιορδανία οι περισσότερες ε.δ. είναι στην πραγματικότητα κάτω από το επίπεδο της θάλασσας! Την ίδια ώρα, οι ειδικές του αγώνα της Ιορδανίας, είναι στις περισσότερες κατασκευασμένες από την οργανωτική επιτροπή, με αποτέλεσμα οι επιφάνειες να είναι πολύ σκληρές, όντας τελείως διαφορετικά με τα χώματα που συναντάμε συνήθως στο θεσμό. Την ίδια ώρα, τα πληρώματα θα πρέπει να αγωνιστούν σε θερμοκρασίες που ξεπερνούν τους 30 βαθμούς, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να αποκτά μεγάλη σημασία τόσο η φυσική κατάσταση των πληρωμάτων, όσο και η αξιοπιστία των αυτοκινήτων. Παράλληλα, σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, με τα σκληρά χώματα, η προστασία των ελαστικών και η μειωμένη φθορά τους θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα.

Με επίκεντρο την Νεκρά Θάλασσα και την γύρω αναπτυσσόμενη περιοχή με τα πολυτελή ξενοδοχεία, το Ράλλυ της Ιορδανίας έχει συμπεριληφθεί μόλις μία φορά στο καλεντάρι του WRC. Ο αγώνας απολαμβάνει την μεγάλη υποστήριξη της βασικής οικογένειας, με μπροστάρη των Πρίγκηπα Feisal, ο οποίος μάλιστα στο παρελθόν συμμετείχε ο ίδιος σε αγώνες Ράλλυ! Με εξαίρεση μία καινούργια ειδική, ο αγώνας παραμένει σχεδόν ίδιος με αυτόν που γνωρίσαμε το 2008. Η οργανωτική επιτροπή, μάλιστα, αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα μετά από τις σφοδρές βροχοπτώσεις πριν από μερικούς μήνες, αλλά κατάφερε να επιδιορθώσει τους δρόμους, με αποτέλεσμα να μην αλλάξει και η σχεδίαση του αγώνα, και μάλιστα με τη βοήθεια του βασιλικού στρατού.

Ένα σημαντικό στοιχείο στο φετινό αγώνα, είναι η αλλαγή του ωραρίου, αφού ο αγώνας ξεκινάει Πέμπτη και τελειώνει το Σάββατο! Αυτό σημαίνει ότι τα πληρώματα ήδη πραγματοποιούν τις αναγνωρίσεις του, ενώ το shakedown πριν την έναρξη του αγώνα θα διεξαχθεί την Τετάρτη το πρωί. Ο αγώνας συνολικά περιλαμβάνει 21 ειδικές, με την εξέλιξη του να αναμένεται συναρπαστική. Βλέπετε, όλοι περιμένουν με αγωνία να δουν ποια θα είναι η απάντηση της Ford μετά από το κάζο του Ράλλυ Μεξικό. Όπως είναι λογικό, ο Loeb είναι και πάλι το μεγάλο φαβορί, αφού θέλει ξεκάθαρα να αυξήσει τη διαφορά του στη βαθμολογία των Οδηγών από τους διώκτες του. Στην Ιορδανία, καλή εμφάνιση είχε πραγματοποιήσει και ο Dani Sordo, ο οποίος είχε τερματίσει δεύτερος αν και την τελευταία μέρα ήταν επικεφαλής της κατάταξης, και σίγουρα ο Ισπανός έχει ανάγκη από ένα καλό αποτέλεσμα μετά την έξοδο του Μεξικό. Και γιατί όχι, μία νίκη! Βέβαια, αυτός που φαίνεται να υπολογίζουν οι περισσότεροι είναι ο Petter Solberg, ο οποίος στο Μεξικό έδειξε να επιστρέφει στη μάχη της κορυφής, ενώ είναι δεδομένο ότι θα έχει μικρό πλεονέκτημα στην αρχή ελέω της σειράς εκκίνησης. Όμως, ποιος δεν μπορεί να υπολογίζει τον ταχύτατο Jari Matti Latvala που του ταιριάζει αυτός ο αγώνας, αλλά και τον νεαρό Sebastien Ogier, ο οποίος σε κάθε του εμφάνιση φροντίζει να μας εκπλήσσει ευχάριστα; Η ουσία είναι ότι τα ερωτήματα μας, όπως κάθε φορά, θα απαντηθούν στις ειδικές διαδρομές._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 36
Εργοστασιακές: 9
FIA 2: 2
PWRC: 10
SWRC: 8

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ.: 911,78
Αριθμός ε.δ.: 21
Συνολικά χλμ. ε.δ.: 339,48
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 10η – 13η Jordan River 1-2 (41,45 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 2η – 5η Waidi Shueib 1-2 (8,65 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: 88,76 χλμ./ώρα Hirvonen - Lehtinen (Ford Focus WRC ‘08)
Νίκες Οδηγών: Hirvonen 1
Νίκες Κατασκευαστών: Ford 1
Επιφάνεια: Χώμα
Service Park: Ένα, Νεκρά Θάλασσα

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2008 Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus RS WRC ’08 / 88.76 χλμ./ώρα)

TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM
Η Citroen ταξιδεύει στην Ιορδανία με τον αέρα του νικητή από τον αγώνα του Μεξικό. Η κυριαρχία, και ουσιαστικά ο τρόπος που επιτεύχθηκε η νίκη, έχει σκορπίσει χαμόγελα στο στρατόπεδο των Γάλλων, αν και οι ίδιοι γνωρίζουν ότι πολύ καλά ότι η Ford θα επιστρέψει σαφώς πιο ανταγωνιστική. Οι Loeb και Sordo θα οδηγήσουν τις δύο εργοστασιακές C4, με τον Γάλλο να είναι για ακόμα μία φορά το πρώτο φαβορί για τη νίκη. Ο Loeb, δεν έχει και τις καλύτερες αναμνήσεις από την Ιορδανία, αφού το 2008 αναγκάστηκε να εγκαταλείψει όταν συγκρούστηκε σε απλή διαδρομή με τη C4 του Conrand Rautenbach. Παρόλα αυτά, με τον αέρα του νικητή από το Μεξικό, αλλά και τη διαφορά του από τους υπολοίπους, είναι φανερό ότι ο ίδιος θα έχει τον πρώτο λόγο. Ο Sordo από την πλευρά του, αισθάνεται πλέον σαφώς πιο αγχωμένος. Βλέπετε, από τη μία πλευρά οι επιδόσεις του Sebastien Ogier, και από την άλλη η έξοδος του στο Μεξικό που στοίχισε πολύτιμους βαθμούς στην γαλλική ομάδα, έχουν βάλει σε σκέψεις τον Olivier Quesnel για τη θέση του δεύτερου οδηγού. Ο Γάλλος επικεφαλής της ομάδας εξέφρασε τη στήριξη του στον Ισπανό και ο ίδιος πρέπει τώρα να φανεί και πάλι αντάξιος των προσδοκιών της εμπιστοσύνης του.

ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLY TEAM
Η αισιοδοξία, τα χαμόγελα και τα πολλά λόγια στο στρατόπεδο της Ford, κόπηκαν μετά από τον αγώνα του Μεξικό. Η κατωτερότητα των Focus έναντι των C4 στις χωμάτινες ειδικές, με τους Hirvonen και Latvala να αδυνατούν να ακολουθήσουν το ρυθμό των Citroen, ήταν εμφανής με αποτέλεσμα να υπάρξει έντονος προβληματισμός. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, οι άνθρωποι της βρετανικής ομάδας βρέθηκαν μετά το Ράλλυ του Μεξικό στη Σαρδηνία, όπου και πραγματοποίησαν μία σειρά δοκιμών με το Focus, προσπαθώντας να εντοπίσουν τι ακριβώς φταίει. Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας κρατούν χαμηλούς τόνους, αν και μοιάζει δεδομένο ότι οι επιδόσεις του θα είναι σαφώς βελτιωμένες και πιο ανταγωνιστικές, Έκπληξη θα είναι αν τελικά αποδειχθεί το αντίθετο και ουσιαστικά τα Focus είναι και πάλι εκτός συναγωνισμού. Πάντως, τόσο ο Hirvonen, ο οποίος είχε κερδίσει το 2008 στην Ιορδανία, αλλά και ο Latvala που είχε αποδείξει ότι διαθέτει την απαιτούμενη ταχύτητα σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, έχουν όλα τα φόντα να διεκδικήσουν τη νίκη. Και ειδικά στην περίπτωση του Hirvonen, ένα κακό αποτέλεσμα θα έχει πολλές και παράπλευρες συνέπειες, ειδικά στον τομέα της ψυχολογίας. Στοιχείο που όπως έχει αποδειχθεί παίζει σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις του Φιλανδού.

STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Με δύο Ford Focus RS WRC θα κατέβει η Stobart Ford στο Ράλλυ της Ιορδανίας, με τους Henning Solberg και Matthew Wilson στο τιμόνι των αυτοκινήτων. Αμφότεροι, εμφανίζονται αρκετά αισιόδοξοι πριν τον αγώνα, αφού και οι δύο έχουν πολύ καλή παράδοση στα χώματα της Μέσης Ανατολής. Συγκεκριμένα, το 2008 όταν και ο θεσμός αποτελούσε μέρος το WRC, οι δυο τους είχαν καταφέρει να τερματίσουν στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα. Έτσι, αν και φέτος είναι πιο δύσκολο ελέω ανταγωνισμού, και οι δύο θέλουν να πραγματοποιήσουν μία εμφάνιση αντίστοιχη με εκείνης της χρονιάς. Ο Solberg εμφανίζεται σαφώς βελτιωμένος και με τις επιδόσεις του στο Μεξικό, όταν και τη δεύτερη ημέρα σημείωσε χρόνους στην πρώτη τριάδα, απέδειξε ότι μπορεί να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Και αυτό θα επιδιώξει ο Νορβηγός στις ειδικές της Ιορδανίας. Ο Wilson από την πλευρά του, θα προσπαθήσει να ακολουθήσει για ακόμα μία φορά το δικό του ρυθμό και αποφεύγοντας τα προβλήματα θα επιδιώξει να τερματίσει στους βαθμούς. Στρατηγική που το τελευταίο διάστημα τον δικαιώνει.

CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Αναμφίβολα, πρόκειται για την ομάδα που μετά από τους δύο πρώτους γύρους του θεσμού, έχει συγκεντρώσει όλα τα βλέμματα επάνω της. Από την μία μεριά ο Sebastien Ogier, ο οποίος με τις επιδόσεις του φέτος εντυπωσιάζει τους φίλους και τους ανθρώπους του WRC, και φυσικά από την άλλη η παρουσία του Kimi Raikkonen στη δεύτερη C4, έχουν την δεύτερη ομάδα της Citroen στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Ο Ogier είναι πλέον ένας από τους ταχύτερους οδηγούς του θεσμού και το απέδειξε και στο Μεξικό, όταν τερμάτισε τρίτος, αλλά και διεκδίκησε ακόμα και τη δεύτερη θέση από τον Petter Solberg. Ο Γάλλος έχει εντυπωσιάσει τον κόσμο του WRC, ο Olivier Q uesnel έχει δηλώσει ανοικτά ότι θα αποτελέσει μελλοντικό οδηγό της εργοστασιακής ομάδας, και το μέλλον του μοιάζει λαμπρό. Στην Ιορδανία, έχει εμπειρία από τη συμμετοχή του το 2008, όταν κέρδισε την κατηγορία του JWRC με το Citroen C2 S1600, και με δεδομένη την ευνοϊκή σειρά εκκίνησης θα προσπαθήσει για ακόμα έναν αγώνα να τερματίσει στο βάθρο. Ο Raikkonen μετά από την έξοδο του στο Μεξικό, θα προσπαθήσει να πραγματοποιήσει όλα τα αγωνιστικά χιλιόμετρα του αγώνα και να κερδίσει εμπειρία πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου. Λογικά, οι ειδικές και η φιλοσοφία αυτών, θα βοηθήσουν το Φιλανδό στην προσπάθεια του, ο οποίος πιθανότατα θα καταφέρει να σημειώσει κάποιους ενθαρρυντικούς χρόνους στις ε.δ.

PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, μετά από το απογοητευτικό ξεκίνημα στο Ράλλυ της Σουηδίας, έστρεψε όλα τα βλέμματα επάνω του με τις επιδόσεις και εν τέλει το αποτέλεσμα που σημείωσε στο Μεξικό. Ο Solberg κατάφερε να οδηγήσει τον αγώνα, και εν τέλει να τερματίσει δεύτερος. Ένα αποτέλεσμα που θα μπορούσε να ήταν διαφορετικό, αν είχε επιλέξει άλλη στρατηγική. Αυτό, πλέον, λίγη σημασία έχει και ο Νορβηγός ταξιδεύει στην Ιορδανία με στόχο να συνεχίσει τα καλά αποτελέσματα. Μάλιστα, στον αγώνα της Μέσης Ανατολής, θα έχει στη διάθεση του ένα τελείως καινούργιο αυτοκίνητο, το οποίο θα είναι εφοδιασμένο και με την τελευταία εξέλιξη στον τομέα του κινητήρα, αντίστοιχων προδιαγραφών με αυτόν που θα έχει ο Sebastien Loeb. Αν συνυπολογίσουμε και τη σειρά εκκίνησης του Solberg, ο οποίος και θα έχει πλεονέκτημα από τον καθαρό δρόμο, όλα συνηγορούν ότι οι επιδόσεις του ειδικά την πρώτη ημέρα, θα είναι αντίστοιχες με αυτές του Μεξικό. Το θέμα είναι να δούμε πως θα διαχειριστεί ο Νορβηγός όλα τα παραπάνω στοιχεία. Πάντως, με δεδομένο το Ράλλυ του Μεξικό, ο Solberg είναι ανάμεσα στα φαβορί για μία θέση στο βάθρο.

MUNCHIS FORD WORLD RALLY TEAM
Μετά από το Ράλλυ του Μεξικό, η Munchis Ford ετοιμάζεται για την δεύτερη φετινή της εμφάνιση στο WRC. Ο Federico Villagra, πριν από λίγες ημέρες βρισκόταν στην Αργεντινή, όπου και έλαβε μέρος στον αγώνα της πατρίδας του, οδηγώντας ένα Ford Fiesta S2000, χωρίς όμως μα καταφέρει να διακριθεί, παραπονούμενος για την ισχύ του αυτοκινήτου του. Τώρα, όμως, επιστρέφει στο τιμόνι του Ford Focus RS WRC και ο Αργεντινός οδηγός έχει σαν στόχο τον τερματισμό στους βαθμούς. Ο Villagra είχε λάβει μέρος στον αγώνα της Ιορδανίας, καταφέρνοντας μάλιστα να τερματίσει στην έκτη θέση της γενικής. Γνωρίζοντας τι ακριβώς τους περιμένει, αλλά και έχοντας την απαιτούμενη από τον ξεχωριστό αγώνα της Μέσης Ανατολής εμπειρία, θα προσπαθήσουν να σημειώσουν το ίδιο, αν και κάποιο καλύτερο αποτέλεσμα. Ο ίδιος θεωρεί ότι ο αγώνας του Μεξικό είχε περισσότερο το χαρακτήρα της προσαρμογής του με το αυτοκίνητο, το οποίο και είχε να οδηγήσει περισσότερο από τρεις μήνες, με αποτέλεσμα να αισθάνεται αισιόδοξος, αφού νιώθει ότι μπορεί να πιέσει ακόμα περισσότερο. Ρεαλιστικά, πάντως, η κατάκτηση της 6ης θέσης, θα είναι μεγάλη επιτυχία για τον Αργεντινό, ειδικά αν αναλογιστούμε το επίπεδο του συναγωνισμού.

ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ PWRC
Η επιστροφή του Patrick Flodin στην κατηγορία, αλλά και το γεγονός ότι ο ταλαντούχος οδηγός θα ακολουθήσει ολόκληρο το Πρωτάθλημα Παραγωγής, είναι το σημαντικότερο νέο σο θεσμό. Ο νικητής του αγώνα της Σουηδίας, θα οδηγήσει ένα Subaru Impreza N15 και αναμφίβολα η ταχύτητα του, τον καθιστά ως έναν από τους βασικούς διεκδικητές της νίκης. Μεγάλος του αντίπαλος, θα είναι ο κάτοχος του τίτλου, Armindo Araujo, ο οποίος και θα οδηγήσει το Mitsubishi Lancer EVO X, με στόχο να σημειώσει τη δεύτερη φετινή του νίκη, μετά από αυτή που σημείωσε στο Μεξικό. Λογικά, οι δυο τους θα δώσουν τη μάχη για τη νίκη, με δεδομένο ότι ο Νορβηγό Anders Grondal δεν θα λάβει μέρος στην Ιορδανία. Από εκεί και πέρα, για την 3η θέση στο βάθρο, υπάρχουν σημαντικοί συνδυασμοί που θα προσπαθήσουν να διακριθούν, όπως για παράδειγμα ο πρώην Pirelli Star Driver, Martin Semerad, αλλά και Κύπριος Σπύρος Παυλίδης, ο οποίος με την παρουσία του τελευταία χρόνια στο θεσμό έχει αποκτήσει σημαντική εμπειρία. Τέλος, υπολογίσιμος αντίπαλος είναι και ο τοπικός Amjad Farah, ένας εκ των πρωταγωνιστών του Πρωταθλήματος Μέσης Ανατολής, ο οποίος και είναι δηλωμένος στο PWRC από την οργανωτική επιτροπή του αγώνα και έχει δικαίωμα συγκομιδής βαθμών στο θεσμό.

ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ SWRC
Και η μάχη συνεχίζεται! Η κατηγορία του SWRC θα πραγματοποιήσει στην Ιορδανία την 3η της φετινή συνάντηση, με το ενδιαφέρον να αποδεικνύεται τεράστιο. Βλέπετε, δεν είναι μόνο η παρουσία του νικητή του αγώνα στο Μεξικό, Xavi Pons που διατηρεί τον πήχη ψηλά, αλλά η επιστροφή του Per Gunnar Andersson μετά τη Σουηδία στο θεσμό, με τον πρώην εργοστασιακό οδηγό της Suzuki να κάνει την πρώτη του εμφάνιση μετά την επίτευξη της συμφωνίας που του εξασφάλισε την παρουσία του στο SWRC με το Skoda Fabia S2000. Με δεδομένη την απουσία του επικεφαλής στην κατάταξη, Martin Prokop ο οποίος και δεν έχει περιλάβει την Ιορδανία στο πρόγραμμα του, οι Pons και Andersson αναμένεται να έχουν τον πρώτο λόγο για τη μάχη της κορυφής. Βέβαια, αυτό μόνο δεδομένο δεν είναι, αφού η παρουσία ισχυρών συνδυασμών κάνει επικίνδυνη υπόθεση την εξαγωγή συμπερασμάτων από τόσο νωρίς. Συγκεκριμένα, οι Patrick Sandell και Michal Kosciuszko έχουν αποδείξει ότι διαθέτουν την απαιτούμενη ταχύτητα, την ώρα που πάντα υπολογίσιμοι αντίπαλοι είναι τόσο ο Janne Tuohino, όσο και ο Eyvind Brynildsen. Επίσης, στην Ιορδανία θα κάνει το ντεμπούτο του στο θεσμό και ο πρώην Πρωταθλητής Φιλανδίας, Jari Ketomaa με το ford Fiesta S2000 επικράτησε πριν από μερικούς μήνες στον εναρκτήριο αγώνα του MERC. Βέβαια, μέσα στους διεκδικητές τουλάχιστον μίας θέσης στο πόντιομ, πρέπει να συμπεριλάβουμε και τον Nasser Al Attiyah, ο οποίος θα κάνει την 3η του εμφάνιση με το Skoda Fabia S2000 της βελγικής Reme Georges Sport και αναμένεται να είναι ακόμα περισσότερο ανταγωνιστικός, έχοντας αποκτήσει πλέον σημαντική εμπειρία από το αυτοκίνητο.

Επίσημο site αγώνα: www. jordanrally.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Δείτε αναλυτικά πως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία μετά από τον δεύτερο γύρο του θεσμού στο Μεξικό.
Οι νικητές του 2008, Hirvonen - Lehtinen με το Ford Focus RS WRC '08.